Pytanie #162

Omów charakterystykę układu skrętu ze wspomaganiem w maszynach kołowych. 

 

10

W maszynach kołowych funkcjonuje obecnie najczęściej hydrostatyczny układ skrętu. Cechuje się:

  • brakiem mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą a kołami;
  • obrót kierownicą powoduje przesłanie ilości oleju proporcjonalnej do kąta obrotu i wielkości jednostki skrętu do cylindra skręcającego koła.

Hydrostatyczny układ skrętu stanowi siłownik hydrauliczny, pompa oraz rozdzielacz skrętu typu Orbitrol.

Opory skrętu pokonywane skrętu pokonywane są przez siłownik, do którego olej tłoczony jest poprzez rozdzielacz skrętu sprzężony z kołem kierownicy. Przy nieruchomym kole kierownicy olej tłoczony przez pompę kierowany jest do zbiornika. Obrót koła kierownicy powoduje podawanie oleju do siłownika w ilości proporcjonalnej do kąta obrotu.

W przypadku awarii obwodu zasilania działanie rozdzielacza jest identyczne (olej tłoczony jest do siłownika przez tzw. pompę gerotorową – pompę o zazębieniu wewnętrznym – znajdującą się w rozdzielaczu i napędzaną kołem kierownicy), lecz na skutek braku ciśnienia wytwarzanego przez pompę zasilającą siła na kole kierownicy jest znacznie większa.

Pytania kontrolne przed egzaminem operatora

Wpisz hasło, aby przejść do pytań kontrolnych.

Nie znasz hasła? Kliknij w “Poproś o dostęp”, a prześlemy je na Twoją skrzynkę mailową.

Aby otrzymać dostęp do bazy pytań kontrolnych przed egzaminem operatora, prosimy o podanie swojego imienia i nazwiska oraz adresu e-mail. Wprowadź swoje dane poniżej:

Kursy i szkolenia

BIAŁECKI Ośrodek Szkolenia - profesjonalne kursy na operatorów i spawaczy

Czego szukasz ?

#MY

Kursy i szkolenia

Treść akordeonu

Nasze oŚrodki szkolenia

siedziba

Chcesz zadzwonić? Naciśnij w numer!

Chcesz napisać maila? Naciśnij w adres mail!