Pytanie #162
Omów charakterystykę układu skrętu ze wspomaganiem w maszynach kołowych.
W maszynach kołowych funkcjonuje obecnie najczęściej hydrostatyczny układ skrętu. Cechuje się:
Hydrostatyczny układ skrętu stanowi siłownik hydrauliczny, pompa oraz rozdzielacz skrętu typu Orbitrol.
Opory skrętu pokonywane skrętu pokonywane są przez siłownik, do którego olej tłoczony jest poprzez rozdzielacz skrętu sprzężony z kołem kierownicy. Przy nieruchomym kole kierownicy olej tłoczony przez pompę kierowany jest do zbiornika. Obrót koła kierownicy powoduje podawanie oleju do siłownika w ilości proporcjonalnej do kąta obrotu.
W przypadku awarii obwodu zasilania działanie rozdzielacza jest identyczne (olej tłoczony jest do siłownika przez tzw. pompę gerotorową – pompę o zazębieniu wewnętrznym – znajdującą się w rozdzielaczu i napędzaną kołem kierownicy), lecz na skutek braku ciśnienia wytwarzanego przez pompę zasilającą siła na kole kierownicy jest znacznie większa.
Wpisz hasło, aby przejść do pytań kontrolnych.
Nie znasz hasła? Kliknij w “Poproś o dostęp”, a prześlemy je na Twoją skrzynkę mailową.
Aby otrzymać dostęp do bazy pytań kontrolnych przed egzaminem operatora, prosimy o podanie swojego imienia i nazwiska oraz adresu e-mail. Wprowadź swoje dane poniżej:
siedziba
Sąd Rejonowy Katowice-Wschód, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS 0000269130
Kapitał zakładowy: 1 007 940 zł
Chcesz zadzwonić? Naciśnij w numer!
Chcesz napisać maila? Naciśnij w adres mail!